Ako predchádzať pádom vo vyššom veku

Z údajov holandskej neziskovej organizácie VeiligheidNL (expert na bezpečnosť a predchádzanie úrazom) vyplýva, že čoraz viac ľudí utrpí ťažšie zranenia v dôsledku pádu. Práve vo vyššom veku je dôležité predchádzať pádom, pretože môžu mať oveľa vážnejšie následky ako u mladších ľudí. V tomto článku sa môžete dočítať aké sú najčastejšie príčiny pádov a čo môžete urobiť pre to aby ste pádom...

Z údajov holandskej neziskovej organizácie VeiligheidNL (expert na bezpečnosť a predchádzanie úrazom) vyplýva, že čoraz viac ľudí utrpí ťažšie zranenia v dôsledku pádu. Práve vo vyššom veku je dôležité predchádzať pádom, pretože môžu mať oveľa vážnejšie následky ako u mladších ľudí. V tomto článku sa môžete dočítať aké sú najčastejšie príčiny pádov a čo môžete urobiť pre to aby ste pádom predchádzali.


Nehoda na schodochČísla a fakty

Čísla z prieskumu ukazujú, že počet ľudí vo veku nad 65 rokov, ktorí sú po páde odkázaní na starostlivosť ďalšej osoby vzrástol o 10% až 40%. Tento nárast sa dá z časti vysvetliť postupným starnutím populácie v európskych krajinách. Nie je to však jediný dôvod. Z údajov organizácie VeiligheidNL vyplýva, že jednoducho je stále viac a viac starších ľudí, ktorí kvôli vážnym pádom končia v nemocnici. Napríklad len v Holandsku na priame, alebo nepriame následky pádu zomrie každý deň v priemere 9 ľudí vo vekovej kategórii nad 65 rokov. 

Predchádzanie pádom: 3 všeobecné rady

V rámci prevencie pádov v domácom prostredí je niekoľko zásad, ktoré treba dodržiavať. Sú vhodné pre seniorov, ale takisto aj pre mladších ľudí.

  • Zostaňte aktívny. Pravidelný pohyb Vám udrží svaly v optimálnom stave. Cvičenie Vám tiež pomôže pri koordinácii pohybov a udržiavaní rovnováhy. Udržiavanie rovnováhy je významným faktorom pri prevencii pred pádmi.
  • Uistite sa, že je Váš domov pre Vás bezpečný. Pokiaľ potrebujete mať pri chôdzi oporu, umiestnite madlá, aby ste sa mohli pri chôdzi niečoho chytiť. Zvážte umiestniť nízke nájazdové rampy na prahy dvier a zabezpečte dostatočné osvetlenie, aby ste znížili pravdepodobnosť zakopnutia o prekážku.
  • Nechajte si pravidelne kontrolovať zrak. Pokiaľ dobre nevidíte, zvyšuje sa riziko pádu. Pravidelnou kontrolou zraku viete účinne predchádzať pádom. Dokonca aj keď sa Váš zrak dlhodobo nemení, je vhodné absolvovať jeho kontrolu raz za rok.

Pomôcky, ktoré pomáhajú pádom predchádzať

Existujú tiež rôzne pomôcky, ktoré pádom zabránia. Môžete použiť vychádzkové palice, špeciálne prispôsobené barle, prípadne si môžete dať na kritické miesta namontovať madlá. Tieto pomôcky Vám pomôžu získať rovnováhu pri chôdzi a takisto zlepšia Vašu mobilitu. Ak trpíte zníženou pohyblivosťou napríklad v dôsledku osteoartrózy môže Vám opora pri chôdzi pomôcť.

Stoličkový výťah Modulair

Stoličkový výťah Modulair

Obávate sa, či zvládnete bezpečne prejsť po schodoch? Najbezpečnejšou pomôckou pre zvládnutie schodiska je stoličkový výťah. Toto zariadenie Vám pomôže prekonať schody bez problémov a hlavne bez rizika. Na to aby ste prekonali poschodie stačí si sadnúť na pohodlnú stoličku, stlačiť tlačidlo a s ľahkosťou sa dostanete hore, alebo dole po schodoch. Pád zo schodov môže mať veľmi vážne následky a práve stoličkový výťah je vhodným prostriedkom ako sa pádom vyhnúť.

Pokiaľ chcete vedieť viac o tom ako Vám môže stoličkový výťah pomôcť pozrite si ako sme vyriešili problém s prekonávaním schodov u našich klientov tu. Na stoličkový výťah môžete dokonca získať príspevok od štátu. Pre osobnú bezplatnú konzultáciu nás môžete kontaktovať cez nižšie uvedený formulár a ozve sa Vám náš obchodný zástupca. Prípadne nás kontaktujte telefonicky na bezplatnom čísle 0800 500 534

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií

OK