Ako si pomôcť pri únave a bolesti nôh?

Pokiaľ trpíte bolestivými alebo unavenými nohami, môžu sa pre vás každodenné aktivity stať nepríjemnými. Ak sa vás tieto ťažkosti týkajú, máme pre vás niekoľko tipov. V našom článku sa dozviete o príčinách, ktoré spôsobujú únavu a bolesti nôh a prezradíme vám, aké aktivity a cvičenia pomáhajú zvýšiť mobilitu. Najbežnejšie príčiny bolesti nôh Dlhodobá záťaž nôh, zlý krvný obeh, oslabenie...

Pokiaľ trpíte bolestivými alebo unavenými nohami, môžu sa pre vás každodenné aktivity stať nepríjemnými. Ak sa vás tieto ťažkosti týkajú, máme pre vás niekoľko tipov. V našom článku sa dozviete o príčinách, ktoré spôsobujú únavu a bolesti nôh a prezradíme vám, aké aktivity a cvičenia pomáhajú zvýšiť mobilitu.


Co robit pri bolesti noh, jednoduche cvicenie na prekrvenie

Najbežnejšie príčiny bolesti nôh

  • Dlhodobá záťaž nôh,
  • zlý krvný obeh,
  • oslabenie cievnych stien v dôsledku veku,
  • zvýšený tlak v nohách.

Najbežnejšou príčinou ťažkých, bolestivých a unavených nôh je slabý krvný obeh, ktorý sa vekom a starnutím automaticky zhoršuje. Nepriaznivé faktory, ako sú fajčenie, alkohol a obezita tiež negatívne ovplyvňujú váš krvný obeh.

Aktivity na zlepšenie krvného obehu

Existuje niekoľko činností, ktoré zlepšujú krvný obeh v nohách. Podporením krvného obehu v nohách sa príznaky unavených nôh a ťažkosti značne zlepšujú. Pre zlepšenie stavu bolestivých nôh sú dobré najmä aktivity ako jogging, chôdza, jazda na bicykli a plávanie. Tieto úkony totiž stimulujú krvný obeh a tým zlepšujú nepriaznivé príznaky bolesti nôh.

K týmto aktivitám môžete pridať aj jednoduché cviky. Môžete ich vykonávať v pohodlí domova a takisto vám pomôžu zlepšiť krvný obeh v nohách.

Cvičenie, ktoré si môžete jednoducho zacvičiť aj doma

  • Posaďte sa na gauč, alebo na posteľ.
  • Úplne vystrite nohu.
  • Natiahnite chodidlo čo najviac smerom k sebe a podržte ho v tejto polohe jednu sekundu (majte nohu stále vystretú).
  • Následne natiahnite chodidlo čo najďalej smerom od seba.
  • Potom natiahnite chodidlo späť smerom k sebe a opakujte to niekoľkokrát.

Prekonávanie schodov s bolestivými alebo unavenými nohami

S bolestivými, unavenými a ťažkými nohami je problémom vychádzať a schádzať po schodoch. Existujú aktivity a cvičenia, ktoré vám môžu pomôcť zlepšiť tieto príznaky.

Čo robiť pokiaľ vám takéto cvičenia nepomôžu?

Jednou z možností je aj nákup stoličkového výťahu. S takýmto zariadením môžete bez námahy a bez rizika prechádzať hore a dole schodmi. Pre stoličkový výťah sa väčšinou rozhodujú ľudia s obmedzenou možnosťou pohybu, ale pokiaľ máte chronický problém s unavenými a bolestivými nohami, môže byť schodisková sedačka riešením aj pre vás.

Pomoc pri prekonavani schodov, stolickovy vytah Modulair na unavené nohy

Schodiskový výťah vám umožní ľahko a rýchlo prekonávať schody. Okrem iného to znamená, že môžete aj naďalej žiť nezávisle a samostatne vo svojom pôvodnom domácom prostredí. Nemusíte meniť svoje bežné zvyky a vaši blízki sa nemusia obávať, že by vám pri prekonávaní schodov hrozilo akékoľvek riziko.

Zdroj

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií

OK