VIDEO: Keď sa schody stávajú problémom

Mnoho starších ľudí má ťažkosti s prekonávaním schodov. Zvyčajne tieto problémy súvisia so zníženou pohyblivosťou. Vekom svaly strácajú silu a kĺby sa stávajú tuhšími. Vystúpiť hore schodmi, alebo naopak zísť dole sa postupom času stáva náročnejším. Tieto komplikácie sú obzvlášť nepríjemné, pretože ovplyvňujú možnosť slobodného pohybu doma, alebo kdekoľvek inde. Aké sú príčiny? Ľudia...

Mnoho starších ľudí má ťažkosti s prekonávaním schodov. Zvyčajne tieto problémy súvisia so zníženou pohyblivosťou. Vekom svaly strácajú silu a kĺby sa stávajú tuhšími. Vystúpiť hore schodmi, alebo naopak zísť dole sa postupom času stáva náročnejším. Tieto komplikácie sú obzvlášť nepríjemné, pretože ovplyvňujú možnosť slobodného pohybu doma, alebo kdekoľvek inde.


Aké sú príčiny?

Ľudia v seniorskom veku majú väčšiu pravdepodobnosť, že ich každodenný pohyb po schodoch sa stane postupom času náročnejším. S postupujúcim vekom svaly začínajú slabnúť. To znamená, že je ťažšie zdvihnúť nohu a položiť ju na ďalší schod. Okrem toho, ako človek starne, kĺby strácajú pružnosť a tuhnú. Kolenné kĺby zohrávajú dôležitú úlohu pri prekonávaní schodov a ich obmedzená hybnosť môže spôsobovať značné problémy. Obzvlášť to platí pri strmých schodoch.

Ako si prekonávanie schodov uľahčiť?

Je takmer nemožné vyhnúť sa problémom s prekonávaním schodov. Príčiny zníženej pohyblivosti sú fyzického pôvodu a žiaľ patria k starnutiu. Svoje vyhliadky však môžete zlepšiť pokiaľ budete žiť aktívne a budete sa o seba starať. Dosiahnete to napríklad aktívnym pohybom (napr. pravidelnou chôdzou), dostatočným spánkom (treba si ho dopriať nielen v noci) a správnou stravou (zdravým a pestrým jedálníčkom). Jednoducho povedané – seniori, ktorí sú aktívni a starajú sa o seba ľahšie prekonávajú schody, ale aj iné prekážky.

Ako sa udržať fit jednoduchými cvikmi

Udržať si pohyblivosť v optimálnom stave nemusí byť až tak náročné, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Existujú rôzne cviky, ktoré Vám pomôžu šetrne precvičovať svaly a kĺby. Najjednoduchšie, čo môžete spraviť je chôdza. Pravidelnou chôdzou udržiavate Váš celkový fyzický stav v optimálnom stave a zároveň sa zbytočne nenamáhate. Pravidelnými prechádzkami, bicyklovaním, alebo plávaním si v konečnom dôsledku pomôžete aj pri prekonávaní schodov.

Okrem týchto bežných aktivít sú veľmi prospešné aj rôzne balančné cvičenia. Ak sa zlepší Vaša schopnosť udržiavať rovnováhu, zlepší sa aj Vaša pohyblivosť. Pri prekonávaní schodov totiž veľmi často stojíte len na jednej nohe a práve v tej chvíli je dôležité aby ste dokázali bez problémov rovnováhu udržať. Tieto cvičenia odporúčame vykonávať pod profesionálnym vedením fyzioterapeuta. Prípadne ak máte problémy s udržaním rovnováhy, je vhodné aby pri Vás bola ďalšia osoba, ktorá Vám môže pomôcť zabrániť pádu.

Vo videu je ukázaných niekoľko balančných cvičení, ktoré môžete precvičovať aj doma:

Kúpa stoličkového výťahu

Nedokážete už samostatne prekonávať schody, prípadne sa obávate pádu zo schodov? Zvážte kúpu stoličkového výťahu. Inštaláciou tohto zariadenia si zabezpečíte úplnú nezávislosť pri prekonávaní schodov. Výťah na schody dokáže maximálne uľahčiť Vašu každodennú rutinu. Nemusíte sa obávať zbytočných rizík, ktoré môžu hroziť pri chôdzi po schodoch vo vyššom veku. Zároveň však zostávate v domácom prostredí úplne nezávislý a maximálne mobilný.

Na stoličkový výťah môžete získať príspevok od štátu až do výšky 95% z ceny. Pokiaľ chcete vedieť, ako Vám môže stoličkový výťah pomôcť, pozrite si ako sme vyriešili problém s prekonávaním schodov u našich klientov tu. Radi Vám pomôžeme aj s vybavením príspevku. Pre osobnú bezplatnú konzultáciu nás môžete kontaktovať cez nižšie uvedený formulár a ozve sa Vám náš obchodný zástupca. Prípadne nás kontaktujte telefonicky na bezplatnom čísle 0800 500 534

Zdroj